fstart

beskriver min vardag och viktnedgång, motgångar i mitt liv som jag kämpar emot... med mera

drivkraften

Kategori: Allmänt

Har ni nån gång vaknat upp en morgon och kännt totalt borta i tankarna på vad sjutton man gör egentligen om dagarna i sitt liv?
Vad är det som driver en person till att gå upp varje morgon, klä på sig, duscha, borsta tänder, äta frukost, gå till jobbet/plugget, sen hem, laga mat eller dom vanliga sysslorna man gör när man kommer hem. Sen dagen efter gör man samma sak åter igen, dag ut och dag in, ibland känns det som man är i en ekorrehjul som bara snurrar och snurrar och har inget mål.
Vad är meningen med allt detta, för att betala sin hyra? köpa snygga kläder? köpa nåt gott att äta?
Att vakna en morgon och känna detta är inte så kul alltid, att vakna av att man inte är nån, att inte känna sig nyttig.
Att inte känna att man är nån.

Ofta när jag väl tänker på detta det första jag vaknar en morgon så kommer svaren efteråt när man vakna till lite mera, jag GÖR nytta, jag går upp för att gå till jobbet för att fylla en funktion, att hjälpa en annan människa för att må bättre, att man är behövd. Försöka vända dom negativa frågorna som man har när man vaknar till nåt positivt.
Även om vissa dagar känns totalt meningslösa och betydelselösa så betyder det inte att det inte är det.
 
Jag menar det finns såna som ligger under en tidning för att hålla sin värme när det är många minusgrader ute, eller en som ligger på ett sjukhus som lever på lånad tid som drömmer om ett liv som just jag lever.
Jag menar inte att mitt liv inte är perfekt, saknar mycket i mitt liv. men jag är rätt nöjd med det jag har och det jag åstadkommer med det jag sysslar med.
Kan jag få en person att le under en dag så räcker det för mig. för då ler jag själv.
Min drivkraft justidag är att få nån att må bra, nån att le.
Sen önskar jag att min drivkraft nån dag är att vakna upp med en familj, en fru, och barn och villalån och en volvo.. njaa volvo har jag ju redan :)
Nu tänker jag inte så här negativt varje dag, men det händer ibland. För att må bra måste man ju acceptera att man kan må dåligt ibland också. Alla har vi ju våra svängar i livet, alla har vi ju våra "ryggsäckar" som vi bär på oss med livets börda.
frågan är ju bara hur vi bär den..
 
Ibland känner jag mig väldigt ensam, jag menar när jag vaknar på morgonen så ser man inget leende, ingen som frågar hur man mår, ingen som ger mig en klapp på axeln eller puss på kinden.
Jag vaknar av största tystnaden, det kan göra ont ibland.
En del har barn, en del har sambo , fru eller vem man nu är med. jag har min själv, men som sagt livet går vidare för det.  Undra om läget var tvärtom, om jag hade en fru och barn , hade jag då tänkte tvärtom som jag gör nu?
 
Snart är det ju Alla Hjärtans Dag.. det är nästan lika illa som julafton, dagen så man verkligen känner sig ensam, men tur att det är EN dag, det är en börda när man är singel, men kommer överleva den med.
hade jag haft nån hade ALLA dagar varit Alla Hjärtans dag.
Ja nu har man fått skriva av sig lite.. tjingeling

Kommentarer

  • Anna säger:

    Du släpa iväg oss på loppis igår, det var bästa ju och nu e de hur fint som helst i våra fönster.. :)

    Å sen alla hjärtans dag.. det är bara ett jippo för handeln att tjäna pengar. Sen anser jag att det inte tvunget behöver vara en dag när man tvunget ska "fira" kärleken mellan partner, utan även visa uppskattning till andra i sin närhet.. vänner, familj... min syn på saken :)

    Å du.. du är inte ensam.. du vet vart vi bor :)

    Svar: ja jag vet vännen .. ja hade jag inte mina vänner vore jag helt ensam .. :)
    Falken

    2013-01-28 | 09:20:47
    Bloggadress: http://welcometomylife.bloggo.nu

Kommentera inlägget här: