fstart

beskriver min vardag och viktnedgång, motgångar i mitt liv som jag kämpar emot... med mera

superhjälte/superkrafter.. ?

Kategori: Allmänt

Om du fick ha superkrafter över en dag vilken skulle du ha då?
Många skulle nog sagt "osynlig"
"för då kan man smyga runt och gå in på damernas duschrum osv"
Jag skulle nog säga "synlig", jag menar man har ju vart osynlig större delens av ens liv så den kraften har man viljat haft då, att folk la märke till en och lyssnade.
Ja inget överdrivet synlig utan vanligt, att man fick ett leende när man kom hem från skolan och inte en sån där "inte-han-igen-blick".
Det har inte bara vart i mellan/högstadiet, har även vart i vuxenlivet med att man känt sig osynlig.
När man vägde som mest, så mådde man ju inte bra men fanns fåtal gången man mådde bra och va med på krogen så kan vi sitta i ett gäng och ta några öl, sen kan det vara tex ett gäng tjejer som spanat in oss.. njaa oss, snarare mina vänner, själv är man glad för mina vänner skull men sitter och är osynlig, ingen såg mig för den goa killen jag är utan dom såg bara en stor kille.
Självförtroendet låg så långt ner den kunde komma om inte lägre.
Idag många kg lättare och lite mer muskler så är jag inte lika osynlig längre, men idag tycker jag kroglivet inte är kul. Idag är man lite synlig, det känns som man mer är accepterad i samhället.
 
Apropå mänskligheten, såg en reportage en gång för ett tag sen om funktionshindare, tex så fort man ser nån som sitter i en rullstol så verkar det som den personen är dum i huvudet och inte kan prata, även om han är psykisk frisk, och folk pratar över huvudet och direkt till persliga assistenten, visst många av som sitter i rullstol kan ha nåt psykist handikap och inte kan föra sin talan . Jag som är personlig assistent har råkat ut för det många gånger, kan va allt från kassabiträden till taxichaufförer.
Även när man var överviktig så behandlades man som en handikapad i samhället, vilket många gånger mitt självförtroende skönk några gånger. Tills slut så drar man sig undan och bara är... osynlig.
 
Men tillbaka till frågan "Vilken superkraft vill du ha?" skulle jag nog fantisera om att ha en superkraft som gör mig otrolig snabb och stark, så jag kan hjälpa svaga människor i nöd, typ som Superman, haha.
Men för mig är det att göra nån glad en superkraft, att nån som känner sig nere och ledsen att jag tröstar och lyssnar med det jag kan och gör den personen glad, det räcker för mig.
 
Vad för superkraft vill NI ha?
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: