fstart

beskriver min vardag och viktnedgång, motgångar i mitt liv som jag kämpar emot... med mera

sjunker

Kategori: Allmänt

Jag vet inte varför jag känner mig så nere, kanske för julen närmar sig med stora steg.. att ofrivilligt minnas jular som inte bestod av julglädje och sång.
 
Man ser dom typiska Amerikanska julfilmerna där barnen får julklappar och alla sjunger jullåtar utanför dörren, och husen är täckta av julpynt och ljus, Att se det dala ner stora vita flingor, som kittlas på nästippen.
Det är några minusgrader ute, mörkret har redan lagt sig, en ensam man i trasor går förbi och sneglar in i det stora vardagsrumsfönstret och ser en hel familj som kommit in med ett glas äggtoddy i handen, ungarna leker och sjunger med i julsången där farfar spelar på sitt piano. Julgranen står stor och ståtlig med massor av glitter.
Den ensamma mannen utanför står och tittar in med en tår rinnande på sin kind, den ensamma mannen börja gå vidare i det kalla vädret och tänker, "vad är julglädje för nåt"
Den känslan som den ensamma mannen känner så kan jag känna varje jul,
 
När jag ser andra familjer som tex ute på stan och julhandlar, visst det ser stressigt ut och jobbigt men dom kommer ändå hem till sin familj, firar med svärföräldrar,föräldrar, sina barn och syskon ..
 
Nä nu låter jag negativ igen .. ska försöka se det bästa i det hela, jag har ju iallafall tak över huvudet, fast jobb.. några goa vänner.
Negativa också är att ajg måste jobba dygnspass på julafton och kommer säkert känna mig nere just då.. men ska försöka kämpa och må bra.
 
Har forskat lite i att börja plugga idag .. och det verkar vara invecklat och så myckt .. men nånstans måste jag börja, jag får börja från noll, så det tar några år.. mitt mål kanske blir att jag sitter i en ambulansbil med uniform och kallar mig ambulanssjukvårdare/sköterska ...
 
Sen har jag ett annat lite mindre mål, att ta 'MC-kort till våren.. vill åka på mcsemester .. och känna vinden blåsa i mitt hår, ha med sig tält och bara sitta vid en sjö och fiska och ha lägereld.. med nån tjej eller utan..
 
Det är så mycket man vill .. men inget händer men nu måste jag se till att nånting händer ..
 
Idag va det tänkt att åka och träna efter jobbet men kände mig för trött idag, vi kör träning på måndag, efter jobbet , kickboxning :)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: