fstart

beskriver min vardag och viktnedgång, motgångar i mitt liv som jag kämpar emot... med mera

mysko

Kategori: Allmänt

En helt vanlig dag när jag satt i soffan så bytte tvn kanal, till kanal nr 3, samtidigt så fick jag en kall känsla i hela min kropp och kände tre lätta rivmärken på vaden, trots att jag satt stilla och fullt på klädd. Och tvkontrollen låg på bordet framför mig.
Vad kan detta bero på då? kan det va så att jag bara fick en "frossa" för jag e lite trött idag?
kan det va att jag omedvetet bytte kanal? näää annars hade jag ju inte reflekterat över det som skedde.
Bäst att inte grubbla över det utan ignonera det, kan va inbildning, såg ju skräckfilm härom dagen.
 
Det skedde nåt mysko en annan dag för ett tag sen med, det va mörkt, typ kl 23 på kvällen, satt och drack min kvällsthe och såg en bra film, minns inte vilken men den var bra, rätt vad det är så rörde sig dörren typ som att det va korsdrag och det är lite glapp när dörren är stängd. man hörde det "knackande" ljudet i 2-3 sekunder, kände mig stel och paralyserad men gick fram till dörren för att se om nån var på andra sidan, öppnade dörren, ingen var där, många frågetecken dök upp i skallen, va detta en inbildning?
Jag stängde dörren, fukta min tumme för att känna om det var nån drag men kände inget, allt var ju stängt och kunde omöjligt vara sånt drag imellan.
Sen tänkte jag inte så mycket på det så jag satte mig i soffan och skulle kolla färdig filmen, och dricka mitt kvällsthe.
Skulle ta min macka som jag hade börjat på att äta men, en polarbrödskiva med lite ost på, men när jag tog mackan så såg jag nåt konstigt innan jag skulle ta min tugga, osten har möglat, brödets undersida har möglat, kände mig illamående och gick till toan för att spy av det jag nyss såg,
Strax vänster om mig sitter badrumsspegeln, en helt vanlig spegel, men när jag passera den i hast så såg jag nåt såg ut som ett par ögon som tittade på mig, men det var i ögonvrån,
Toaletten har ett par såna där energisnåla lampor som tar en stund innan dom lyser full styrka, under den tiden såg man ett par ögon, men man kunde inte se om det var en man eller en kvinnas ögon, utan man bara kände som iaktog sig.
Efter att jag kräks upp så står jag mitt emot spegeln och sätter på kranen för kallt vatten, jag skäljer min mun och mitt ansikte för att friska upp mig. Benen kändes skakiga för jag visste inte vad som hände, varför blev mackan möglig på 2 minuter? varför kände jag den blickan? och va det verkligen ögon jag såg?
Nää .. det måste finnas en logisk förklaring.
Sköljde mitt ansikte igen då helt plötsligt jag kände några kalla fingrar längst med min rygg som börja nerifrån och gick upp mot nacken, JAg blev helt paralyserad, kunde knappt andas, kunde inte röra mig, sen kände jag en känsla av att det kom en snara runt min hals och det drogs åt hårt så jag inte kunde andas, det börja svartna för ögonen och jag börja falla bakåt och precis innan jag föll i golvet så ..vakna jag, va alldeles svettig och pulsen va på högvarv, fasen vilken läskig mardröm.. det va dags att börja göra sig iordning för jag ska till jobbet och såg i min förskräckning att det låg ett rep på golvet i toaletten...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: