fstart

beskriver min vardag och viktnedgång, motgångar i mitt liv som jag kämpar emot... med mera

ny start

Kategori: Allmänt

Nu har jag startat om mitt liv lite, kronofogdskulden e betald, skaffat mig en bil, har fått fast jobb, nu söker jag bara en större lägenhet och sen fattas det ju bara kärleken i mitt liv men den kommer väl den med. (hoppas jag)
Att ha en kronofogd skuld är en rejäl börda ska ni veta, känns som en stor ryggsäck med tunga stenar i som man bär med sig 24/7 man känner sig misslyckad och värdelös
 
När jag mådde som sämst såg allt svart ut, jag åt dåligt, träna inget, kanske drack lite för mycket alkohol och kände mig ensam och nedstämd.
Såg ingen framtid alls men kämpade på ändå, idag mår jag bättre, känns som jag fått en ny chans i livet och ska inte sabba den.
Dricker väl alkohol ibland men inte som jag gjorde förr.. Tänk va gott det kan va med en kall öl ibland men den kalla ölgen kan bli mer än en... men nu dricker jag knappt en gång i veckan i veckoslutet.
I sommar va jag med två olika cykeltävlingar och förtjäna två medaljer (kom inte först men inte sist heller) kämpade mot och skulle komma i mål oavsett känner mig rätt stolt över det.
Gymkortet används flitigt nu, Fast inte denna vecka då jag åkt på en jäkla förskylning, snacka om att man blir knockad.. och ögonen har kännt som man har hackat lök hela dagen, plus feber och snor, nu börjar man hosta så fort man gör nåt, men känner mig rastlös och känner att man måste göra nåt, så man småstädar lite, lyfter lite hantlar som man har hemma bara för att göra nåt.
Sen kollat på filmer/serier när vädret har vart som sämst ute och man mått dåligt.
Har sett Ghost Adventures och tycker det är intressant, tänk om man kunde fixa nåt sånt här i Sverige, själv har man inte upplevt nåt paranormalt, kanske e lite av en skeptiker men det är kanske e bra om man ska göra nåt sånt, skaffa en kamera och gå till nåt hemsökt ställe, dock inte ensam kanske en eller två till och filma och ta bilder på nåt som man inte kan vetenskapligt förklara till.
 
Igår fixade jag ett nytt däck till bilen, ett av framdäcken va väldigt sliten så bytt ut den, så den inte får underkänt på besiktningen nästa vecka, sen ska jag investera i bra vinterdäck, det är prio ett, sen lägga undan lite pengar varje månad för att skaffa feta aluminiumsfälgar o däck till våren eventuellt nån go baslåda o stereo.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: