fstart

beskriver min vardag och viktnedgång, motgångar i mitt liv som jag kämpar emot... med mera

onsdag..

Kategori: Allmänt

min lediga dag, börja dagen med en kaffe sen tog jag faktiskt en promenad 1 timme i regn o blåst men det va rätt skönt att promenera i det, lite motstånd ska det ju vara.
Nu ska jag städa lite, ser ut som ett bombnedslag här..
Ta mig en mugg kaffe och en clementin .. kanske drar ner till gymmet och bygger lite muskler :)

Sitter och lyssnar på NRK MP3 (radiokanal i CanalDigitalutbudet) och just nu går Eminem - My name is eller va det nu heter, go bas i låten hehe ..
I måndags då jag jobba va jag nere o skulle köpa en snus till mig i en tobaksaffär, så va det en tjej före i kön och när hon vände sig om och titta på mig o jag på henne och log, så blev man ju helt knäsvag, vilken vacker tjej, allt jag fick ur mig va "hej" ...
Jag ville säga nåt mer än just bara ett "hej" .. ser jag henne igen så får jag nog tvinga ur mig några mer ord än just bara ett enkelt hej.. men vem va hon? va gör hon? undrar om man ser henne igen? det va nåt med henne som jag fastnade för även om det va några sekunder... ah är det ödet så kommer nog vi stöta på varandra igen men då tänker jag ta chansen .
 
Nu öser det regn ner från skyn, riktig höstdag.. känns faktiskt gott o bara lata sig med lite varmt kaffe.
Funderar ibland på om man ska skriva en roman eller nåt, Tänk om man skulle bli författare haha .. jag som knappt läser nån bok.. fast det kanske man inte behöver heller.
får skriva lite då och då på nåt ..
Väntar fortfarande svar från Svenska Försvaret om utbildning och kunna vara med i Hemvärnet igen det skulle va himla skoj ju, få uniform och ut i skogen och kämpa men även kunna hjälpa till och leta efter saknade personer eller nån naturkatastrof och kunna bidra med nåt.
FAAN blev mätt på en clementin... vilket är bra ju men det är så gott ..
Jag har inte vägt mig sen januari i år sen dess har jag skaffat två nya bälten till byxorna så nåt har jag gått ner i vikt, skönt att kunna köpa nya kläder åt rätt håll istället för att köpa större hela tiden.
Sen går det rätt segt med att hitta lägenhet, så får bo kvar i denna lilla håla ett tag till.. :(
 
Va kul att när man fått iordning någorlunda med ekonomin kommer fordonskatten med en smäll på käften, 1935 kr ... suck bara att betala och se glad ut. Fast och andra sidan fick jag ju två brev från Tvlicensen, då dom skrev att jag betalat för mycket så nu slipper jag det i två månader eftersom det jag betalat förmycket dras på nästa räkning, vilket va två st.
Idag ska jag äta nötkött, köpte ryggbiff som jag delat i bitar sen steker jag som en stund, sen lägger jag dom i en kastrull med lite vatten och lite salt och peppar, lite koriander och lagerblad som ska småkoka en stund sen häller jag i lite grädde och lite brun maizena och låta det va på svag värme en stund så köttet blir mjukt och gott och sen koka några potatisar.  låter nästan som kallops ..
 
Idag blev det rätt långt blogginlägg.. hoppas ni inte har somnat :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: